Nasi eksperci
Nasi eksperci

 

Paul Bogen jest konsultantem European Arts&Culture Managment. Zajmuje się strategiami i zarządzaniem projektami, organizacjami i finansami. Jest ekspertem kreatywnego przywództwa dla zmiany w środowisku kultury oraz finansowania kultury. Jego działalność obejmuje także współpracę międzynarodową, sieciowanie, budowanie wizji i misji organizacji, zarządzenie zmianą i rozwojem organizacji. Był managerem projektów sieci Trans Europe Halles/Melkweg i The Business of Art at Korjaamo Cultural Factory w Petersburgu, jest wydawcą portalu Labforculture w Amsterdamie.

   


Paul Bourne - reżyser teatralny. Pracował jako dyrektor artystyczny Centre Stage w Nowym Jorku i The Frankfurt Playhouse, Obecnie jest dyrektorem artystycznym  Menagerie (Cambridge). Wyprodukował i wyreżyserował ponad osiemdziesiąt spektakli teatralnych w 10 krajach.

Paul pracuje także jako trener, szkoleniowiec i business facilitator. Prowadzi warsztaty i programy rozwojowe na całym świecie np. dla Procter and Gamble, Liverpool Football Club, McLaren Formula One, The Arts Council, The BBC, Ernst and Young, The Dubai Stock Exchange i rządu USA.

Regularnie prowadzi programy rozwoju sztuki (Arts Development Programmes), ostatnio program pod nazwą Escalator dla europejskiej sieci centruów kultury Trans Europe Halles 2014.

Prowadzi zajęcia z zakresu liderstwa i zarządzania zmianą dla The Ashcroft International Business School Cambridge oraz The University of Cambridge, Stockholm School of Economics i The Moscow School of Management.

Ostatnio współpracował z Europejską Stolicą Kultury Koszyce 2013.

   

Piotr Wojciechowski - wierzy, że dobry pomysł to pomysł zrealizowany. Dlatego też od wielu lat realizuje pomysły różne. Na warsztaty, spotkania, inicjatywy czy biznes. Jedne się udają. Inne nie. Ale zawsze próbuje. Obecnie mieszka w Warszawie gdzie koordynuje Warsaw Jams - inicjatywę promującą podejście design thinking. Poza tym Fan idei TED/TEDx. Inicjator lubelskiego TEDx-a (TEDxCzwartekHill) oraz bloger amator w piotrwojciechowski.pl. Na co dzień pracuje jako konsultant/facylitator i bierze udział w "pomysłowych" projektach i warsztatach dla firm i organizacji różnych. Dotychczas w pracy nad rozwojem pomysłów wspierał m.in. SAGE, Fundację Nowy Staw, Da Grasso, IBM, Bank Millennium, lubelskie Warsztaty Kultury, Dentsu Aegis Network, Danone Waters oraz wiele organizacji pozarządowych.

   

 

Sarah Boiling była zastępcą Dyrektora Audiences London, gdzie odpowiadała za rozwój organizacyjny oraz tworzenie i wdrażanie wielu projektów współpracy w zakresie Rozwoju Widowni. Obecnie zajmuje się wdrażaniem projektu związanego z londyńskimi galeriami (an audiences benchmarking service for London galleries) i rozszerzania go na całą Wielką Brytanię. Prowadzi także projekt profesjonalnego rozwoju dla lokalnych władz samorządowych zarządzających kulturą (w partnerstwie z "People make it work").
Jest doświadczonym trenerem, wykłada na konferencjach realizowanych m.in. przez The Museums Association Conference, Arts Marketing Association i British Council. Pracowała w marketingu Tate i Barbican, przygotowywała projekty British Art Show 6, współpracowała z Bath Festivals Trust, Arts Council England, Business Design Centre and Hall w Kornwalii.
Sarah jest także akredytowanym koordynatorem Action Learning - Uczenia przez Działanie.W ostatnim czasie brała udział w tygodniowym szkoleniu dla młodych liderów kultury z Afryki Północnej i Środkowego Wschodu w Egipcie.

   
Bartek Lis – doktor nauk społecznych, socjolog, badacz społeczny. Studiował także specjalistyczne kierunki społeczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytecie w Oslo (półroczne stypendium). Od 2012 roku kurator projektów społecznych w Muzeum Współczesnym Wrocław (organizacja debat, wykładów, warsztatów, działań animacyjnych, projektów badawczych, rozwój publiczności). Od 2012 roku „Latający Socjolog” w programie Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę” (diagnozy potrzeb społeczności lokalnej, organizacja warsztatów, moderacja generatora pomysłów, kilkanaście interwencji animacyjno-szkoleniowych w miastach i miasteczkach na terenie całego kraju, m.in. Wieżyca, Borków, Gniezno, Oświęcim, Prudnik, Kraków). Od 2013 nauczyciel metod i technik animacji społeczno-kulturalnej w SKIBIE (wrocławska szkoła animatorów kultury). Członek Fundacji Sztuki Współczesnej ART TRANSPARENT (kurator debat i działań społecznych w ramach sześciu edycji Przeglądu Sztuki SURVIVAL). Współprowadzący cotygodniową audycję „BMI” w Akademickim Radiu LUZ.

 

Dodatkowo w 2012 pracowaliśmy m.in.

 

 

Rachel Van Riel jest założycielką „The Reader – friendly Library Service” [“Biblioteka przyjazna czytelnikom”, przyp. tł.] i „Opening the Book – finding a good read” [„Otworzyć książkę, czyli jak znaleźć dobrą lekturę”, przy tł.]. Jej autorskie programy szkoleniowe dla pracowników bibliotek dotarły już do 20 000 osób na trzech kontynentach. Rachel opracowała i zarządzała projektem rządowym „Stock Quality Health Check” [“Badanie jakości zbiorów”, przyp. tł.], podczas którego oceniano zakres i ilość zbiorów beletrystyki dla dorosłych w Wielkiej Brytanii. Rachel uważnie śledzi wszelkie nowinki technologiczne, jak również publikacje papierowe. Prowadzi także stronę whichbook, która oferuje czytelnikom nowe sposoby znalezienia dobrej książki i wskazuje, gdzie ją znaleźć dzięki linkom do bibliotecznych katalogów. Rachel projektuje i urządza również wnętrza publicznych i szkolnych bibliotek. W 2013 roku po raz pierwszy zaprojektuje wnętrza bibliotek uniwersyteckich.


Marek Troszyński – doktor socjologii, prezes Fundacji Wiedza Lokalna, kierownik Centrum Badań nad Nowym Mediami Collegium Civitas, wykładowca Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych.
Od kilku lat prowadzi projekty badawcze w obszarze kultury związane z funkcjonowaniem kultury na poziomie lokalnym („Lokalne mapy kultury”, „Normy i sieci społeczne w kulturze”) oraz badające wpływ komunikowania przez Internet na uczestnictwo w kulturze („Kultura instytucjonalna w sieci – treści i odbiorcy”)
Twórca i realizator projektu raportmniejszosci.pl, badania monitorującego język wrogości / mowę nienawiści wobec mniejszości w polskim internecie.

 

To długofalowy, dynamiczny i całościowo zintegrowany proces stawiający WIDZA w centrum codziennych działań całej organizacji. Ważna jest zarówno dbałość o dotychczasową publiczność, jak i świadome docieranie do nowej. >>>